Alkotmány utcai kerékpársáv
Az Alkotmány utca gyűjtőút funkciót tölt be Budapest szívében, a Kiskörút és a Parlament között. Keresztmetszete 2x2 forgalmi sáv, mindkét oldalán párhuzamos parkolás biztosításával. Kerékpáros hálózati szempontból igen fontos összekötő szerepet játszik a Bajcsy Zsilinszky úti meglévő kerékpárút és a Duna parti kerékpárút között, két fontos kerékpáros gerinc utat kötve össze. Jelenlegi közúti forgalma nem indokolja a 2x2 forgalmi sávos keresztmetszetet. A térségben található iskolák, minisztériumok, és egyéb intézmények parkolási igénye jelentős. A kerékpáros közlekedés lehetőségének megteremtéséhez kerékpársávot terveztünk az utca mindét oldalára, a forgalmi sávok számának csökkentésével. Tekintve, hogy a korszerűsítés a burkolat felújítás keretén belül zajlott, a meglévő burkolatszél vonalának módosítása nélkül kellett a problémát megoldani. A tervezett kerékpársáv a Bajcsy Zsilinszky úttól indul, a meglévő kerékpárút folytatásaként, és csatlakozik a Kossuth téren áthaladó meglévő kerékpárúthoz.
Az utca teljes hosszában a keresztmetszeti elrendezésére jellemző, a 2x1 forgalmi sáv, mellette 1,6m széles kerékpársáv mindkét oldalon, majd 0,9m biztonsági sáv 2,0m széles parkolósáv és a kerékpársáv között. Kivétel ez alól a Vajkay utca – Kossuth tér közti szakasz ahol a kerékpársáv csak az északi oldalon folytatódik tovább, a déli oldalon a kerékpáros forgalom és a trolibuszok közös sávban közlekedhetnek. A csomópontokban az egyenes és a kanyarodó mozgások közös sávból bonyolódnak. A sávok szélességét 4,50m, így a kanyarodó jármű mellett elfér az egyenes irányba haladó forgalom is.
A jelzőlámpás csomópontokban, a megváltozott forgalmi rend és a lerövidült gyalogátkelőhelyek miatt, a forgalomtechnikai átalakításához kapcsolódóan a jelzőlámpa szabályozási terveket is módosítani kellett. A kerékpáros közlekedést be kellett illeszteni a jelzőlámpás irányításba, a kerékpárosok irányítására újabb jelzőcsoportokat kellett létesíteni Nagyon fontos, hogy a kerékpáros forgalom biztonságosan bonyolódhasson. ezért a jó láthatóság érdekében a tervezett kerékpársáv burkolatát piros színű aszfaltburkolattal javasoltuk kialakítani.